Daily Quote:

"Life is like riding a bicycle. To keep your balance, you must keep moving." Albert Einstein

29 maart 2010

Mijn eerste zakje Prodimed. Moet toegeven dat het niet vies smaakte, een beetje romig. Ik had havermout appel nootjes. Kan me wel heel goed voorstellen dat je na een paar weken melig wordt van het astronautensmaakje. Of je raakt er zo aan gewend dat je het voorgoed in je eetschema wilt stoppen. Xie wel. Het blijft natuurlijk wel een heel duur product. Ik ga vandaag eens bedenken wat ik zoal wil toevoegen aan de producten. Voor een opkikker ga ik vega bouillon tabletten kopen bij Ekoplaza. Verder kruiden voor de soep (taugeh, koriander, waterkers, alfalfa. Voor het hoofdgerecht omelet, courgette, broccoli. Ik mag maar 1 eetlepel olijfolie per dag, dus ik ga dat gebruiken om de omelet te bakken met de groenten of ik maak een lekkere salade, aangemaakt met olijfolie, azijn, citroensap, peper, zout. Salade met snijbiet (wat is dat eigenlijk, even checken bij Ekoplaza), alfalfa, taugeh, spinazie, bleekselderij, tomaten (spaarzaam).
Ik mag ook lightdrank nemen,maar helaas, ik lust ze niet. Wil hele dag groene thee drinken. Koffie met zoetje mag ook, maar wil in deze periode proberen af te kicken van koffie. Na dieetperiode ofwel minimaal 1 kopje koffie per dag ofwel HELEMAAL geen koffie meer. Dan ben ik ook meteen van suikerverslaving af hoop ik, want het perfecte kopje koffie en thee voor mij is toch echt MET SUIKER. Volgens mijn zus ben je er zo vanaf als je meteen cold turkey 3 weken zwarte koffie drinkt zonder suiker. Zij walgt van koffie met suiker. Helaas, mij is het nooit gelukt. Gut, in het boekje van Prodimed staat dat je in het begin een gevoel van euforie ervaart. Noah…ech nie hoor. Wat wel ik weet is dat ik werkelijk DETERMINED ben om het vol te houden. Ik wil afgevallen zijn in de zomer. Ben sinds dit weekend ook begonnen met een soort aerobiclesje op lekkere housemuziek en gewichten van een kilo. Wil bij perrysport nog zo’n trainingsbal kopen, een matje en een dynaband. Bij de Slegte Pilates voor beginners gekocht. Goede oefeningen voor de spieren. Er mag tussen de maaltijdzakjes minimaal 2 uur en maximaal 4 uur tussenzitten, dus ga zo beginnen met mijn soepje. Waar ik tegenop zie deze dag is twee liter water. Dat lijkt me echt veel. Volgens Thijs Koomen (boek: effectief afvallen) moet je zelfs twee en een halve liter water per dag drinken. Gaat me niet lukken. Althans in het begin niet, hopelijk wordt het wel een van mijn goede gewoontes.
Gelukkig ben ik niet een snoeper of emo-eter. Vanzelfsprekend ga ik wel andere lekkere dingen missen. Gek dat je toch veel met eten bezig bent (in je gedachten) als je aan het lijnen bent. Ben nu al aan het verzinnen hoe mijn “gezonde leefstijl” er uit gaat zien. Probeer een mix van vette vis, veel groenten, avocado, magere producten, noten, veel vezels, elke dag ONTBIJTEN, yoghurt of lekker geroosterd brood met een eitje(heb ik altijd de grootste moeite mee gehad), lid worden van een sportclub, yogalessen, hardlopen, na het opstaan lauw water met citroen, ahornsiroop en cayennepeper, of lijnzaad weken met warm water en zeven, goed voor de darmen, goede voedingssupplementen (Omnium, vitamine D, Groene thee capsules van BIO-T), veel water drinken, bruine rijst, als ik pasta, rijst of brood wil eten proberen om dat volgens gescheiden principe te doen, dus boterham met avocado ipv kaas, rijst en pasta met veel groenten. Tja en dan wil ik toch ook echt wel zondigen met diners. Uiteraard beperken. 1x per week of zo. Wil iig niet meer zondigen met fishburgers van Burger King, patat, chips, pizzaslices, margarita's, kwee lapis, broodjes pom, milkshake, dat soort dingen. Was er al nooit echt een liefhebber van, dus why take them anyway. Waar ik komende tijd ook een beetje tegenop zie is het veelvuldig naar toilet gaan. Lastig als je onderweg bent. In de trein bijv. Haat die smerige toiletten in de trein. Ik zal op weblog zoveel mogelijk eetsuggesties opschrijven.